Thursday, August 18, 2011

My part-time holiday job


I think most of my uni friends will think that holiday is the time for them to play gau gau or to travel to different place such as Australia, China, Cambodia and so on,
However, I think that spending some time to do the holiday job also is a good way too...haha....
During this holiday, I have accept three holiday job....

1.余仁生

那时候我想做这份工,就是想到它好像很得空一下,
而且又可以认识中药,真的很爽下的。。哈哈。。
在那里做了一个半月后,想想下真的比想象中更爽。。
每天去上班都可以喝到不同的泡参糖水,
而且那边又有一大堆sample可以试。。

(突然间觉得自己有点ck....呵呵)
每天我在店里就是走走下,看看下, 有客人来就献茶,介绍产品,
没有客人的时候就听听音乐,吹一下水,
只是我也必须承认我不是一个好的promoter 啦,
每次推销产品给客人时, 我都会先想着如何帮客人省钱,
如果要我叫客人买一些他可能根本没有用到的东西,又或者为了那微小抽奖机会去
买东西的话啦,我真的是做不到咯。。。
接下来就看看我在余仁生的一些照片吧。。


这个人是我店里的大师傅, Brian, 他的人还蛮搞笑的,
还很喜欢跟人取花名, 就好像飞蝶嘴, 大麻成啊。。
还有教我折花追女生。。。哈哈。。


还有这个是我店里的小妹妹,今年才读中五,
样子还蛮美蛮可爱的, 而且又活泼,
只是时常为情所困,以泪洗脸,
其实他人还蛮好蛮肯教人的,
希望她的男朋友对她好一点啦。。


坐着那个就是我的店长, 秀美,
人真的是好到没有话讲,
可以讲是有求必应。。。
如果没有她的话, 我在余仁生的日子可能没有酱爽。。


这个是临离职前的一张全店福,
在这里真的是非常感谢他们在这几个月的照顾,
有缘再见。。=)

2.Watson promoter


before i worked at 余仁生, i have accepted the job as Promoter at Watson Kepong
the product that I promote called Breathright and this is oni a 2 day job,
Actually this is the first time I do the promoting job,
It's really a nice experience and i have learned a lot from it....=)

3. Walls Ice-cream sampling promoter




this is the job i have accapeted after working at 余仁生。。
I think this is the most 幸福job i do before,
can try the Walls new  flavor
and it's quite happy aso when I see the children enjoyed eating the ice-cream...haha 

In a nutshell, I'm really feel like very lucky for being able to find 3 job in 2 month time
coz normally most of the company aso dun hire worker to work for 1 month oni....haha....
and the salary for me is quite satisfied aso la....
I think as a dental student, i will nt have chance again to work part-time job in the next few year
coz It's really very few holiday for me...
I'm totally nt regreted for spending my holiday to work during this holiday.....=)









No comments:

Post a Comment